Tällä sivulla pääset tustumaan tarjoamaamme palveluun hieman pintaa syvemmälle. Haluamme olla toimintamme suhteen avoimia, jotta asiakas todella tietää mitä nyt tapahtuu, kun kone kiinnitetään asiakkaan ajoneuvoon.

Moottoriajoneuvojen moottorinohjaimien ohjelmoinnit meiltä onnistuvat henkilöautoista lähtien, veneisiin saakka, tähän väliin mahtuu ajoneuvoja vedessä kulkevista ajoneuvoista vesijetit, maalla kulkevina mitattuina lista on loputon, kuorma-autot, moottoripyörät, mönkijät, jopa nykyaikaiset mopoautot ovat mahdollista ohjelmoida. Tähän voimme ainoastaan todeta, jos ajoneuvostasi löytyy moottori ja se liikkuu eteenpäin moottorinsa avustamana, löytyy ratkaisu ajoneuvosi moottorinohjaimen optimointiin ratkaisu meiltä.

Käytämme pääasiassa ohjelmoinnissa täysin omia, juuri kyseisen ajoneuvon parametreillä erikseen räätälöityjä ohjelmointeja, tällöin ohjelmointityö alkaa asiakkaan saapuessa pihaamme tai meidän saapuessamme asiakkaan valitsemaan paikkaan, ajoneuvosta ajetaan ulos nykyinen tiedosto, tarkistetaan onko ajoneuvo juuri kyseisellä hetkellä ohjelmoimaton vai onko moottorinohjaimen sisällä jo valmiiksi jonkun muun ohjelma, tämän jälkeen tiedoston tutkiminen alkaa, jos ajoneuvosta ei saada ohjelmatiedostojen latauksen mukana vanhaa ns. Logging -dataa, (joka kertoisi meille ajoneuvon käyttäytymisestä aiemmin, millaisia toiveita ajoneuvon moottorinohjaus on esittänyt ajoneuvon komponenteille yms), niin esitämme asiakkaalle kysymyksen ajetaanko autolla LiveLogging keräyskierros (yleensä selviämme alle 20km matkalla), jonka aikana ajoneuvosta kerätään yksilöllinen tieto ulos, jonka perusteella ohjelma luodaan. Nyt lukijalle herää varmasti kysymys entä jos kierrosta ei ajeta, ei hätää me kerromme. Jos tietoa ei saada ajoneuvosta ulos, tehdään ohjelmointi ajoneuvon komponenttien tiedoilla, tällä tavalla pääsemme myös vähintään kiitettävään lopputulokseen ohjelmoinnin laadun kanssa, mutta datakeräyskierrosta tarjotaan asiakkaille, jotka haluavat hipostella autonsa kanssa kaiken vähintään 99%sen täydelliseksi. Tämän vuoksi myös kerromme ohjelmoinnin hinnan asiakkaalle ennen ohjelmointityön aloitusta, hinta ei muodostu lisäpalveluiden esteeksi, koska ne ovat asiakkaalle aina maksuttomia ohjelmoinnin aloituksen jälkeen. Takaisin asiaan, kun autosta on saatu tarvittava data tavalla tai toisella ammattitaitoinen ohjelmista vastaavamme ottaa ohjelman työn alle, käy kaikki ajoneuvon tarjoamat ohjelmointia tukevat tiedot yksitellen läpi ja luo näiden pohjalta täysin uuden tiedoston, tämän täysin uudelleen luodun tiedoston laadukkaat asentajamme ajavat takaisin asiakkaan autoon. Tämän jälkeen (riippuen tilatuista palveluista / asiakkaan toiveista) autolla ajetaan mahdollisesti asiakkaan kanssa välitön koeajo, jolloin asiakas itse pääsee kertomaan tuoreen mielipiteensä ohjelmoinnin täyttämisestä hänen toiveensa ja käytetään auto tehopenkissä. Nyt työ on saapunut päätökseensä ja asiakkaalle jää ainoastaan velvollisuudekseen nauttia ajamisesta (ilman huolia, koska ohjelmoinneillamme on 30 – 60 päivän tyytyväisyystakuu, 2 – 3 vuoden materiaalitakuu (laajennettavissa jopa 6 vuoteen), sekä elinikäinen ohjelmistototakuu).

Nopeaan tai taloudellisempaan tehon nälkään tarjoamme myös laadukkaita ZDXPerformancen valmisohjelmapaketteja. ZDXPerformance tarjoaa erittäin edullisesta hinnastaan (alk. 199€) huolimatta todella laadukkaita valmisohjelmapaketteja, jotka ovat täysin autokohtaisia merkin, mallin, sekä moottorin osalta. ZDXPeromance on mm. Briteissä johtava ajoneuvo -ohjelmointeja & optimointeja tarjoava yritys, jolla on todella pitkät juuret ja joka tarjoaa laadukkaat ohjelmakokonaisuudet. ZDXPerformancen moottorinohjaimen ohjelmointikokonaisuudet ovat kehitetty täysin dynamometrillä, siten että niillä on mahdollisuus saavuttaa 15 – jopa 100% tehonlisäys, ajoneuvosta riippuen ja ne pienentävät kulutusta jopa 35% ajoneuvosta riippuen. ZDXPerformancen ohjelmakokonaisuuksille tarjoamme myös täyden 30 päivän tyytyväisyystakuun, sekä elinikäisen ohjelmistotakuun. ZDXPerformancen ohjelmat ovat myös suunniteltu siten, että vakiokuntoisesss ajoneuvossa voimansiirron keston rajoja ei missään tilanteessa ylitetä, eli ohjelmointi ei vaikuta ajoneuvon kuluvienkaan osien elinikään.

Ohjelmointi miksi? Moottoriajoneuvon moottorinohjauksen ohjelmointiin on olemassa monia syitä, tehoreservin vapauttaminen käyttöön, ajoneuvon eliniän pidentäminen poistamalla nykyaisia suodatin yms. järjestelmiä, kulutuksen laskeminen, yms. syitä on lukemattomia.

Ohjelmointi, miten? Asiakkaan silmiin erottuva toiminta avattiin jo ylempänä, joten nyt on aika kertoa pääpiirteittäin mitä tapahtuu ”kulissien takana”. Ohjelmointi suoritetaan siten, että muutamme ajoneuvon moottorinohjauksen parametrejä eli autoväen arkikieles ns. karttoja ajoneuvon moottorinohjainlaitteen tiedostoon. Normaali ohjelmoinnissa emme muuta tai lisää mitään komponentteja tai laitteita autossa (meiltä tilattavissa myös täydelliset moottorinohjauksen muutokset Piggyback & Standalone -moottorinohjauksiin, sekä vaativalle ajoneuvon omistajalle saatavilla myös järjestelmiä ajoneuvojen tehojen muuttamiseksi kesken ajon, jopa alkuperäisten moottorinohjaimen rinnalle). Monissa tapauksissa pääsemme moottorin ohjainlaitteeseen tallennettuihin lukuisiin karttoihin pääsemme käsiksi ajoneuvon diagnostiikkaportin (OBD2) kautta, joka yleensä löytyy kojelaudan alla, kyllä, siitä samasta portista mistä olet saattanut joskus lukea ajoneuvosi vikakoodit. Vanhemmissa ajoneuvoissa, joissa OBD2 -porttia tai tukea OBD2 -portin kautta kirjoittamiseen ei ole, sekä uudemmissa ajoneuvoissa, joissa tehtaan suojaukset moottorinohjaimen tietojen muuttamiseen ovat edistykselliset moottorinohjainlaite joudutaan mahdollisesti poistamaan ajoneuvosta ja ohjelmoimaan työhön tarkoitetussa ohjelmointi penkissä, ei hätää, tämäkin työ on kuin ”heinän tekoa” ammattitaitoisille työntekijöillemme, tämän jälkeen ajoneuvon alkuperäinen ohjelma luetaan. Alkuperäisen ohjelman lukemisen jälkeen muokkaamme ohjelmaa tilauksen mukaisesti. Ohjelmointi tehdään aina asiakkaan toiveiden mukaiseksi, toivoi asiakas suorituskykyä, polttoainetaloudellisuutta tai optimaalisesti molempiin ääripäihin suhteutetun ohjelman. Normaalisti tehdyissä ohjelmoinneissa moottoriteho nousee merkistä, mallista sekä asiakkaan tarpeesta riippuen n. 10-100%, sekä kierrosalue, jolla teho ja vääntö ovat käytettävissä laajenevat, tämä taas johtaa polttoainetalouden paranemiseen, sekä ylimääräisten vaihteenvaihtojen tarpeen vähenemiseen. Ohjelmointia tehdessä vääntömomentti rajataan tarvittaessa voimansiirron säästämiseksi, jos vaarana ovat suositusarvojen ylittyminen.

Ohjelmointi siellä, missä sinäkin. Suoritamme normaaleja ohjelmointitöitä ympäri vuoden koko Manner-Suomen alueella juuri tarkoitusta varten rakennetulla ajoneuvokalustollamme. Ajoneuvoistamme löytyy tehokkaiden omaan sisäiseen internet verkkoomme kytkettyjen tietokoneiden lisäksi tehokkaat älyakkulaturit ajoneuvosi moottorinohjaimen turvaksi. Asiakaskäynnit ovat asiakkaalle maksuton palvelu !

Meiltä saatavilla myös laaja valikoima optioita ohjelmoinnin yhteydessä tai erikseen. Käytämme optiotöissämme Swiftecin laadukasta ohjelmointityökalua, yhdistettynä Alientechin KESS tai KTag -laitteeseen. Swiftecin ohjelmointityökalun ansiosta meiltä onnistuu laaja valikoima optioita nopeallakin aikataululla. Swiftec mahdollistaa meille ohjelmalliset poistot mm. ilmapumppuihin, pakoputkiston / pakosarjojen läppien ohjelmointeihin, ”Burbles” aktivointi ohjelmoinnit, Popcorn rajoittimien ohjelmoinnit, Pop & Bang ohjelmoinnit, Kylmäkäynnistys / Cold Start Fix -ohjelmoinnit, Kickdownien ohjelmoinnit / ohjelmalliset poistamiset, Punarajan kierrosrajoittimen kalibrointiohjelmoinnit, Kuumakäynnistys / Hot Start Fix -ohjelmoinnit, Sport Display ohjelmoinnit LCD näytöllisiin ajoneuvoihin, Immo / ajonestojen poistot ohjelmallisesti, Ahtopaineanturin kalibroinnit ohjelmallisesti, TVA poistot ohjelmallisesti, Vääntö-/Tehonäyttö ohjelmoinnit mm. autoihin ja työkoneisiin, MAF poistot ohjelmallisesti (ohjelmallinen siirto ahtopaineohjaukseen), StartStop ohjelmalliset poistot, Läppien / ”Swirl” ohjelmalliset poistot, DTC poistot ohjelmallisesti (vikavalojen/-koodien poiskoodaus), ADBlue järjestelmän ohjelmallinen poisto, DPF järjestelmän ohjelmalliset poistot, EGR järjestelmän ohjelmalliset poistot, Nopeudenrajoittimien ohjelmalliset poistot, Lambda / O2 -antureiden ohjelmalliset poistot, LaunchControl -aktivoinnit ohjelmallisesti yms. Optioita meillä on tarjota kaikki markkinoilla saatavilla olevat, eli lähes rajaton määrä asiakkaan toiveiden mukaisesti.

! Huom ! Ohjelmoitu ajoneuvo tulisi aina muutoskatsastaa ennen seuraavaa käyttökertaa tieliikenteessä.

KYSY TARJOUS OHJELMOINNISTA !

Voit myös ottaa yhteyttä alla olevia painikkeita käyttäen / Ota haltuun myös sosiaaliset mediamme

Sekä puhelimitse / WhatsApp : 044 919 6208

epecutuning Performance – Optimoinnit ja ohjelmoinnit ammattitaidolla kaikkiin moottoriajoneuvoihin

epecutuning.fi – Liikkumisen muutos asuu täällä.

epecuparts WebShop – Ajoneuvojen viritys- ja varaosat kuluttajaystävälliseen hintaan.